- Zenbat eta ezagutza gehiago izan orduan eta hobeto? Askotan bizitzan zehar ikasi ditugun ezagutza batzuek ez digute ezertarako balio izan. Batzuetan “des-ikasi” egin behar da. Ez dugu ezagutza ikusi behar gehitu behar den zerbait bezala, baizik eta gure bizitza errealerako erabilgarriak izan daitezkeen ezagutzak bezala.
- Batzuetan akademikoak ez diren zenbait gauzei erresistentzia jartzen diegu. Zergatik? Berriarekiko beldurra izan daiteke edo gauzak kontrolpean ez izatearen beldur…Baina gauzak honela ez dira izan behar, gu gizartearekin aldatu behar gara eta gauza berriak ikasi eta praktikara eraman behar ditugu. Gauza berriak ikastera zabaldu behar gara.
- Irakasleek batzuetan umeen atentzioa absorbitzen dute bideo… bidez (modu horretan umeak isilik geratzeko). Orduan, bideoa jartzea teknologia berriak erabiltzearen parte bat da, baina teknologia berriak zertarako erabiltzen ari gara, umeek ikasteko edo umeak entretenituta egoteko klasean iskanbilarik sortu gabe?
- Nola erabili teknologia berriak? Nola lortu ikasleek ikastea teknologia berriak erabiltzen eta aldi berean esperientzia ona izaten? Teknologia berrien funtzionamendua ez digu inork erakutsiko, guk esperimentatu behar dugu, ikerkuntza bat bezala. Hasieran zaila izango zaigu eta zelako emaitza izango duen ez dugu jakingo, baina bizitzan okertzen garenean ere ikasten dugu, beraz, praktikatzen ikasiko dugu: gure esperientzia onuragarriak martxan jarriz eta izandako akatsei irtenbidea emanez lortuko dugu.
- Egokia da pentsatzea irakaslea izan behar dela jakituri guztien zentrua? Ez. Teknologia berrien inguruan eta beste ezagutza askoren inguruan ikasleek irakasleek baino gehiago jakingo dute eta aldrebez, beraz, irakasle eta ikasleren arteko elkartrukea eman behar da. Kolaborazioak ezagutza ematen du.
Beste ideia askoren inguruan
hausnartu dugu taldekideok, baina batez ere horien inguruan mintzatu gara.
Espero dugu ideia hauek zuei ere hausnartaraztea.
Klasearen azkeneko hamar minutuetan
aurreko eguneko testuaren galderak guztiokin konpartitu eta horri buruz hitz
egin genuen. Ariketa hau oso ona izan zen besteek zituzten galderei buruz
hausnartzeko eta zer egingo genukeen pentsatzeko.
Bestaldetik, komentatu behar dugu
normalean klaseak musikarekin hasten direla eta aste honetako kasuan
musikarekin erlazionaturiko ekintzarik ez egitea pena eman digu, izan ere,
aurreko egunetan lan egiteko sentsazio oso onarekin hasten ginelako eta hori egunero
egitea ideia oso oso ona iruditzen zaigulako.
Saioaren dinamika:
- Paradigma del sistema educativo bideoa ikusi.
- Aurreko eguneko testuaren galderei buruz hitz egin.
No hay comentarios:
Publicar un comentario